Referenssit

Tulosten erilaisesta seurannasta yrityksen eri osa-alueille on suuri etu Monipuoliset yrittäjät saavat joustavaa apua taloushallintoon

11.06.2020

Koska palkat ovat ylivoimaisesti SJT Traden suurimmat kustannukset, on erittäin tärkeää, että ne lasketaan oikein. Se ei ole kovin helppoa, koska yrityksellä on 80 työntekijää sekä siivous- että hoitoalalla, ja siten kaksi työehtosopimusta, joista täytyy pysyä ajan tasalla. Mutta se ei ole ongelma toimitusjohtaja Tomas Mäenpäälle, sillä työajat siirretään palkkajärjestelmään ja Nooga hoitaa loput.

SJT Trade digitalisoi taloushallintonsa Noogan avulla jo vuonna 2016, minkä jälkeen yritys on kasvanut moneen suuntaan. Alunperin SJT Trade keskittyi tarjoamaan siivouspalveluita yrityksille ja yksityishenkilöille Trivsel-tuotemerkin alla. Vuonna 2018 he ottivat Omsorgin avulla askeleen kohti terveydenhoitoalaa. Omsorg tarjoaa ammattitaitoista kotihoitoa, kotisairaanhoitoa ja tukipalveluita. Kolmas ja viimeisin liiketoiminta-alue on Eco-Wash-pesula, joka avattiin vuonna 2019.

– Näemme selkeät synergiaedut kolmen eri liiketoiminta-alueemme välillä. Kasvamme jatkuvasti ja se on taitavan henkilökuntamme ansiota. Monet työntekijöistämme voivat myös siirtyä tarvittaessa Trivselin ja Omsorgin välillä, sanoo Tomas Mäenpää.

Digitaalinen taloushallinto tulee edullisemmaksi

SJT Trade on kehittänyt resurssien suunnitteluun oman ERP-järjestelmän, joka on integroitu taloushallinto-ohjelma Netvisoriin. Yritys toimii täysin digitaalisessa järjestelmässä, jossa on mahdollisuus lähettää sähköisiä laskuja myös yksityisasiakkaille ja näin säästää transaktiokustannuksissa. Tomas Mäenpään mukaan digitalisoitu taloushallinto vähentää huomattavasti yrityksen yleiskustannuksia.

– Taloushallinnon ulkoistaminen kirjanpitoyritykselle on meille edullisempaa kuin henkilön palkkaaminen työhön. Lisäksi voimme tilata muita palveluita tarpeen mukaan. Olemme tarvinneet lisäapua kasvumme myötä ja Noogalta olemme sitä myös saaneet.

Noogan pitkäaikaisena asiakkaana Tomas Mäenpää arvostaa myös sitä, että koko matkan ajan hän on saanut olla yhteydessä samaan kirjanpitäjään ja palkanlaskijaan.

– Toinen suuri etu on, että saamme erilaista tulosten seurantaa saman yrityksen eri liiketoiminta-alueille. Minulle se on mielenkiintoista, koska haluan tietää kuka yrityksessä ruokkii ketä.

Tilitoimisto, joka tuntee asiakkaansa

Noogan henkilökunta on tähän mennessä oppinut tuntemaan SJT Traden hyvin yrityksenä ja tietää millaista tukea he tarvitsevat. Palkanlaskenta voi olla haastavaa, kun yrityksessä on paljon osa-aikaisia työntekijöitä ja kaksi eri työehtosopimusta.

– Minun ei tarvitse seurata työehtosopimusten muutoksia ja niiden vaikutuksia palkkoihin ja lomiin. Tarkastan työtunnit huolellisesti, mutta kun ne siirretään palkanlaskentajärjestelmään ja edelleen Noogalle palkanlaskentaan, luotan siihen, että kaikki menee oikein. Jos minulla on jotain kysyttävää, otan puhelimen käteen ja soitan. Noogalta olen aina saanut tarvitsemani avun.

Kirjanpidon ja palkanlaskennan lisäksi Nooga auttaa SJT Tradea myös budjetoinnissa ja pitää vuosittaisia kokouksia tilinpäätöksen tarkistamiseksi.

– Paras asia Noogassa kumppanina on luultavasti se, että kaikki toimii niin sujuvasti digitaalisesti. Palvelu on nopeaa ja hyvää, mikä on tärkeää meidän toimialoillamme, joissa muutokset voivat tapahtua hyvinkin nopeasti. Olemme juuri saaneet luvan laajentaa Omsorgin toimintaa Vaasan alueelle, joten se on meille seuraava askel, sanoo Tomas Mäenpää.


Tarjous uusille asiakkaille: Netvisor ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi